De binnenvaartsector is enorm in beweging als het gaat om de zogenoemde Stage V emissie eisen. Vanaf januari 2019 dienen nieuwe hoofd en hulpmotoren onder de 300 Kw te voldoen aan de zogenoemde stage V norm. Voor hoofd en hulpmotoren van boven de 300 Kw geldt de regel vanaf januari 2020. Om deze motoren optimaal hun werk te laten doen is het zeer belangrijk dat het hele proces van verbranding en uitstoot vanaf de bron schoon is. En met 'de bron' wordt hier bedoeld; de gasolie bunker. Zijn de bunkers niet schoon, dan is de gasolie niet schoon en begint het hele proces van efficiëntie en uitstoot al met een achterstand.
Veel binnenvaart ondernemers zullen nog overgaan op de zogenoemde Stage V motoren. Ook dan is het juist verstandig, om gelijk ook de bunkers preventief te laten reinigen. Zo weet u zeker dat uw nieuwe motor schone gasolie krijgt aangevoerd. Goed voor de motor, efficiëntie, het verbruik en de uitstoot.
GASOLIETANK CLEANING voor de binnenvaart is een specialistiche klus, waarbij wij met een mobiel spoel- en filtersysteem de GASOLIE FILTEREN. We betreden de GASOLIEBUNKER. Deze wordt, schoongezogen, uitgespoten, en met de hand geschrobd.